Наукова школи професора О.І. Шапран

НАУКОВА ШКОЛА «ТЕХНОЛОГІЇ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ» ДОКТОРА ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК, ПРОФЕСОРА О. І. ШАПРАН

Склад наукової школи: Шапран Ольга Іллівна – доктор педагогічних наук, професор; Шапран Юрій Петрович – доктор педагогічних наук, професор; Онищенко Наталія Петрівна – доктор педагогічних наук, доцент; Розсоха Антоніна Павлівна – кандидат педагогічних наук, професор.

Напрями роботи наукової школи: формування професійної компетентності майбутніх фахівців; формування готовності вчителів до майбутньої професійної діяльності; технологічний підхід у професійній підготовці педагогічних кадрів; розробка інноваційних технологій навчання; використання можливостей регіональних університетських комплексів у неперервній освіті.

Форми і методи роботи наукової школи: підготовка здобувачів наукових ступенів до захисту кандидатських і докторських дисертацій; написання монографій, навчальних посібників, підручників, словників; публікація статей у наукових фахових виданнях України категорій «А», «Б», міжнародних виданнях, що входять до наукометричних баз Scopus, Web of Scienсe Core Collection; робота у редакційних колегіях фахових видань університету; рецензування дисертацій, авторефератів, монографій, підручників, навчальних посібників, методичних рекомендацій; розробка і виконання держбюджетних наукових проєктів, інноваційних тем; консультації аспірантів, здобувачів, практиків щодо організації та проведення наукової роботи; поширення передового педагогічного досвіду, використання інноваційних технологій у закладах вищої освіти; здійснення експериментальної роботи, проведення емпіричних досліджень з педагогіки; ознайомлення студентів, аспірантів, здобувачів зі здобутками вітчизняної і зарубіжної педагогіки; керівництво курсовими, бакалаврськими й магістерськими роботами, що безпосередньо пов’язані з проблематикою наукової школи.

До кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи прикріплено 21 аспірант, більшість із яких мають наукових керівників, що входять до наукової школи: К.М.Сідіропуло, К.В.Андрійченко, Д.С.Мужель, Б.О.Бандур, О.М.Костюкевич, А.С.Солодовник – науковий керівник д.пед.н., проф. О. І. Шапран; Д.К.Сідіропуло, О.О.Іваненко, М.В.Гладкий, А.О.Несен – науковий керівник д.пед.н., проф. Ю. П. Шапран;  В.В.Кравченко, І.В.Рабчун, О.О.Сухаревський – науковий керівник к.пед.н., проф. А. П. Розсоха, Азман Ханна – наукові керівники к.пед.н., проф. А. П. Розсоха, к.психол.н., доц. Л. В. Лохвицька; В.І.Сонько, О.В.Вахній, В.В.Адобаш, В.В.Світак – науковий керівник д.пед.н., доц. Н. П. Онищенко.

Основні результати діяльності за 4 роки:

Монографії:

  1. Реформування і модернізація освітніх систем країн світу ХХІ століття: монографія; за наук. ред. О.І.Шапран. Переяслав-Хмельницький (Київ. обл.); Домбровська Я.М., 2018. 383 с.
  2. Вища освіта різних країн світу: монографія / за наук. ред. О. І. Шапран. Переяслав, (Київ. обл.): ФОП Домбровська Я. М., 2020. 488 с.
  3. Шапран Ю. П. , Довгопола Л. І. Практичний аспект професійної підготовки вчителів біології: монографія. Переяслав: ФОП Домбровська Я. М., 2020. 198 с.
  4. Rozsokha A., Rozsokha A., Berezhna L. Development of ecological culture in professional training of future teachers. Problems of theory and methodology work of higher education in Ukraine: мonograph edited by prof. Oleg Mikhailychenko. Beau Bassin. Germany: LAP LAMBERT Academic Publishing, 2022. Р. 145-155.
  5. Shapran, O., Shapran Yu. Modern forms and methods of environmental education of future teachers. Theory and methods of educational activities in Ukraine: monograph /edited by prof.Oleg Mykhailychenko. LAP LAMBERT Academic Publisying. 2022. P. 168-182.

Словники:

  1. Педагогічна інноватика: термінологічний словник /авт. кол. за заг. ред. О.І.Шапран. Переяслав-Хмельницький (Київ. обл.): Домбровська Я.М., 2019. 384 с.

Навчально-методичні посібники:

  1. Шапран О.І., Новак О.М. Педагогіка вищої школи: навч.-метод. посіб. Переяслав-Хмельницький (Київ. обл.): Домбровська Я.М., 2019. 280 с.
  2. Шапран О.І., Онищенко Н.П., Ткаченко Л.В. Моделювання освітньої та професійної підготовки фахівця: навч.-метод. посіб. Переяслав (Київ. обл.): Домбровська Я.М., 2020. 108 с.
  3. Розсоха А.П. Комунікативний підхід у підготовці майбутніх учителів англійської мови в початкових класах: навч.-метод. посіб. Переяслав-Хмельницький, 2019. 147 с.
  4. Розсоха А.П., Носаченко В.М. Підготовка докторів філософії: нормативно-правова база / уклад.: А.П. Розсоха, В.М. Носаченко. Переяслав-Хмельницький (Київ. обл.): ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», 2019. 295 с.
  5. Онищенко Н. П. Методика викладання педагогіки: навч.-метод. посіб. Переяслав (Київ. обл.): Домбровська Я. М., 2020. 162 с.
  6. Ткаченко Л. В., Онищенко Н. П. Соціальна педагогіка: навч.-метод. посіб. Переяслав (Київ. обл.): Домбровська Я. М., 2020. 94 с.
  7. Сергійчук О. М., Онищенко Н. П., Хмельницька О. С. Організація та проведення практичної підготовки студентів педагогічних закладів вищої освіти: навч.-метод. посіб. Переяслав-Хмельницький (Київ. обл.): «Видавництво КСВ», 2019. 220 с.
  8. Онищенко Н.П. Методика викладання педагогіки: навч.-метод. посіб. [2-ге вид., розшир. та доповн.]. Переяслав (Київ. обл.): Домбровська Я. М., 2021. 186 с.

Збірники наукових праць:

  1. Теоретична і дидактична філологія: зб. наук. праць. Серія «Педагогіка». Переяслав: «ФОП Домбровська Я.М.», 2020. Вип. 31. 188 с.
  2. Сучасна українська освіта: стратегії та технології навчання молоді і дорослих: зб. нук. праць VII Міжнар. наук.-прпкт. інтернет-конф., 27 лютого 2020 / наук. ред. ОІ. Шапран; уклад. Ю.П. Шапран, Н.П. Онищенко. Переяслав (Київ. обл.): Домбровська Я.М., 2020. 292 с.
  3. Стратегії та технології навчання молоді і дорослих: зб. наук. праць / наук. ред. О.І. Шапран. Переяслав (Київ. обл.): Домбровська Я.М., 2021. 310 с.
  4. Сучасна освіта: стратегії та технології навчання: зб. наук. праць / наук. ред. О. І. Шапран. Переяслав (Київ. обл.): Домбровська Я. М., 2022. 494 с.

Статті у міжнародних виданнях, що входять до наукометричних баз Scopus, Web of Scienсe Core Collection:

  1. Гусак Л., Шапран О., Шапран Ю. Психолого-лінгвістичні особливості оволодіння англійською мовою дітьми молодшого шкільного віку в процесі застосування асоціативних символів. Психолінгвістика. 2020. Вип. 27. № 1. С. 11-29. DOI https://doi.org/10.31470/2309-1797-2020-27-1
  2. Yashchuk S., Shapran , Martirosian L., Petukhova T., Artemieva I., Kolisnyk-Humenyuk Y. Pedagogical Design of the Content of Professional Training of Teachers of General Technical Disciplines and Methods of Teaching Technology. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience. 2021. 12 (1). Р. 278-299. URL:https://lumenpublishing.com/journals/index.php/brain/article/view/3651/2816.
  3. Meniailo V., Shapran Y., Shapran O., Serhiichuk O., Bahno Y., Kanibolotska O. Innovative Training of Future Teachers of Higher Education Institutions in the Conditions of Distance Learning. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala. 13 (2). Р. 288-303. DOI: https://doi.org/10.18662/rrem/13.2/422.
  4. Shapran Y., Shapran O., Raytarovska I., Rybalko, P., Romanenko V., Halaidiuk M. Forms and Methods of Future Physical Education Teachers’ Training: An Analysis of Foreign Experience. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala. 2022. 14 (1Sup1). Р. 127-144. URL: https://doi.org/10.18662/rrem/14.1Sup1/541.
  5. Melnyk V.I., Kovalchuk I.O., Dovhopola L.I., Shapran Y.P. Geographical distribution, habitats and modern state of Carlina cirsioides (Asteraceae) populations. Biosystems Diversity. 29 (1). Р. 17–27. DOI https://doi.org/10.15421/012103.
  6. Rozsokha A., Lokhvytska L., Azman C. Nature of Moral Philosophy in the Human Universe: Retrospective Analysis and Modern Paradigms. Philosophy and cosmology. Filosofiya i cosmologiya. 2021. Vol. 26. P. 100-113. DOI: 10.29202/phil-cosm/26/8.
  7. Rozsokha A., Lokhvytska L., Azman C. Can Moral Values be Formed without Influencing the Development of the Worldview of an Individual? Philosophy and Cosmology. 2022. Vol. 28. DOI: https://doi.org/10.29202/phil-cosm/28/7
  8. Dovgal O., Havrylova O., Potryvaieva N., Tolstova N., Ostapchuk T., Onyshchenko N. Application Of Innovative Technologies In Higher Education Institutions Of Ukraine: Forms And Methods. International Journal of Computer Science and Network Security. South Korea, May VOL. 21. No.5. Р. 43-47. DOI https://doi.org/10.22937/IJCSNS.2021.21.5.8).
  9. Onyshchenko N., Serdiuk N., Krykun V. Pre-service teachers’ training for the innovative extracurricular work. Advanced Education. 2021. № 19. P. 20-32. DOI: 10.20535/2410-8286.225789.

Статті у наукових фахових виданнях України:

  1. Шапран О.І., Шапран О.Ю. Особливості застосування технології «перевернутого навчання» у закладах вищої освіти. Професійна освіта: методологія, теорія та технології : зб. наук. праць. / [ред. колегія: Доброскок І.І. (голов. ред) та ін.]. Переяслав-Хмельницький: ФОП Домбровська Я.М., 2019. Вип. 9/1. С. 226-243.
  2. Шапран О.І., Бабченко Н. В. Сучасні методи навчання у професійній підготовці майбутнього вчителя в Республіці Польща. Рідна школа. 2019. № 3-4. С. 26-30.
  3. Шапран Ю.П., Шапран О.Ю. Використання Смарт технологій в освітньому процесі вищої школи. Теоретична і дидактична філологія: зб наук. праць. Серія «Педагогіка». Переяслав (Київська обл.): ФОП Домбровська Я.М., 2020. Вип. 31. С.164-175.
  4. Шапран О.І., Вихрестенко Ж.В. Експериментальне дослідження рівнів готовності майбутніх учителів початкових класів до групової навчальної діяльності. Теоретична і дидактична філологія: зб. наук. праць. Серія «Педагогіка». Вип. 31. Переяслав «ФОП Домбровська Я.М.», 2020. С. 145-153.
  5. Шапран Ю.П., Шапран О.І. Сутнісні ознаки й різновиди сучасних стратегій навчання. Теоретична і дидактична філологія: зб. наук. праць. Серія «Педагогіка». Вип. 31. Переяслав «ФОП Домбровська Я.М.», 2020. С. 166-176.
  6. Шапран О.І., Вихрестенко Ж.В. Педагогічні умови формування готовності до групової навчальної діяльності майбутніх учителів початкових класів засобами технології партнерства. Рідна школа. 2020. Вип.1. С. 3-11.
  7. Шапран О.І., Сідіропуло К.М. Професійна підготовка майбутніх викладачів вищої школи з використанням технологій партнерства. Наукові записки. Сер: Педагогічні науки. 2021. Вип. 150 (22). С. 179-189. URL: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/35321.
  8. Шапран Ю.П., Довгопола Л.І. Сучасні тенденції розвитку природничої освіти в педагогічних університетах. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка; голов. ред. М. О. Носко. Серія: Педагогічні науки. Чернігів: НУЧК, 2021. Вип. 12 (168). 75-80. DOI: 10.5281/zenodo.4769249.
  9. Шапран Ю., Довгопола Л., Супрунова М. Уплив методу проєктів на формування предметної компетентності з біології в учнів закладу загальної середньої освіти. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвуз. зб. наук. пр. Дрогобицького держ. пед. ун-ту імені Івана Франка. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика». 2021.  Вип. 39. Том 3. С. 274-281.
  10. Шапран Ю.П., Шапран О.І. Упровадження енвайронментальної освіти в систему професійної підготовки вчителів. Наукові інновації та передові технології. Сер.: Педагогіка. 2022. № 4 (6). С. 206-220. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-5274-2022-4(6)-206-220.
  11. Бігун О. М., Розсоха А. П. Модель педагогічної підготовки майбутніх учителів середніх шкіл у національних коледжах. Наукові записки: зб. наук. статей Національного педаг. ун-ту імені М. П. Драгоманова. Серія: Педагогічні науки. Київ, 2019. Вип. СХХХХІІІ (143). С. 35-44.
  12. Кравець М.В., Розсоха А.П. Критерії, показники та рівні готовності майбутніх учителів фізичної культури до краєзнавчої діяльності. Humanitarium. Переяслав-Хмельницький (Київ. обл.); Ніжин (Чернігів. обл.): Лисенко М. М., 2019. Т. 45. Вип.2 : Педагогіка.  С.161-173.
  13. Кравець М.В. Розсоха А.П. Педагогічні умови підготовки майбутніх вчителів фізичної культури до краєзнавчої діяльності. Педагогічні науки: теорія, історія. Інноваційні технології: наук. журнал / голов. ред. А. А. Сбруєва. Суми, 2019. № 7 (91). С. 153-162.
  14. Бігун О. М., Розсоха А. П. Досвід педагогічної підготовки вчителя у Великій Британії в контексті освітньої реформи в Україні. Рідна школа. 2020. № 1. С.70-75.
  15. Онищенко Н.П. Особливості використання інноваційних технологій у професійній підготовці майбутніх учителів. Теоретична і дидактична філологія: зб. наук. праць. Серія «Педагогіка». Переяслав-Хмельницький (Київ. обл..): Домбровська Я.М., 2019. Вип. 29.С. 120-131.
  16. Онищенко Н.П., Лиховид О.Р. Сучасні технології професійної підготовки майбутніх учителів. Теоретична і дидактична філологія: зб. наук. праць. Серія «Педагогіка». Переяслав (Київська обл.): ФОП Домбровська Я.М., 2020. Вип. 31. С. 56-66.
  17. Онищенко Н.П. Підготовка вчителя в умовах реформування освіти Китайської Народної Республіки. Рідна школа. 2020. № 1.С. 55-61.
  18. Онищенко Н. П. Підготовка майбутніх учителів засобами інноваційних технологій у процесі вивчення педагогічних дисциплін. Освіта та педагогічна наука. 2021. № 1 (176). С. 72-80. DOI: 10.12958/2227-2747-2021-1(176)-72-80.
  19. Онищенко Н.П. Застосування технологічного підходу у підготовці майбутніх учителів під час вивчення педагогічних дисциплін. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2020. Вип. 78. С. 164-169. DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.78.35.
  20. Онищенко Н.П. Особливості використання методу проєктів під час викладання педагогічних дисциплін. Вісник Запорізького національного університету. Педагогічні науки. 2020. № 3 (36). Ч. ІІ. С. 201-206. DOI https://doi.org/10.26661/2522-4360-2020-3-2-30.
  21. Онищенко Н.П. Педагогічні умови професійної підготовки майбутніх учителів до інноваційної виховної діяльності. Інноваційна педагогіка: наук. журнал. 2021. Вип. 32. Т. 1. С. 132-137.DOIhttps://doi.org/10.32843/2663- 6085/2021/32-1.28
  22. Онищенко Н.П. Вплив освітнього середовища вищої школи на формування готовності майбутніх учителів до інноваційної виховної діяльності. Інноваційна педагогіка: наук. журнал. 2021. Вип. 31. Т. 1. С. 133-138. DOI https://doi.org/10.32843/2663- 6085/2021/31-1.28Категорія «Б».
  23. Онищенко Н.П. Основні шляхи модернізації практичної підготовки студентів у закладах вищої освіти. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2021. № 74. Т. 3. С. 55-60. DOI https://doi.org/10.32840/1992-5786.2021.74-3.10.
  24. Онищенко Н.П. Застосування ігрових технологій під час викладання педагогічних дисциплін у вищій школі. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвуз. зб. наук. праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. 2021. Вип. 35. Т. 4. С. 260-267. DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/35-4-39.
  25. Онищенко Н.П. Підготовка майбутніх учителів засобами інноваційних технологій у процесі вивчення педагогічних дисциплін. Освіта та педагогічна наука. 2021. № 1 (176). С. 72 – 80. DOI: 10.12958/2227-2747-2021-1(176)-72-80.
  26. Онищенко Н.П. Методологічні підходи до викладання педагогічних дисциплін у процесі професійної підготовки майбутніх учителів. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2021. № 75. Т. 2. С. 153-159. DOI https://doi.org/10.32840/1992-5786.2021.75-2.29.

Членами наукової школи та під їхнім керівництвом захищені такі докторські дисертації:

  • Онищенко Наталії Петрівни на тему «Теоретичні і методичні засади підготовки майбутніх учителів до інноваційної виховної діяльності у процесі педагогічної практики», представленої на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (науковий консультант доктор педагогічних наук, професор Шапран Ольга Іллівна);
  • Мартинюка Анатолія Кириловича на тему «Теорія і практика диригентсько-хорової школи в Україні ХХ – початку ХХІ століття», представленої на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальністю13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки (науковий консультант доктор педагогічних наук, професор Шапран Ольга Іллівна);

кандидатські дисертації:

  • Онищенко Наталії Петрівни на тему «Корекція девіантної поведінки молодших школярів у процесі діяльності дитячих громадських організацій», представленої на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 00.07 – теорія і методика виховання (науковий керівник доктор педагогічних наук, професор Шапран Ольга Іллівна)
  • Скрябіної Тетяни Олегівни на тему «Формування інноваційного стилю діяльності майбутнього вчителя історії в процесі навчання», представленої на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (науковий керівник доктор педагогічних наук, професор Шапран Ольга Іллівна);
  • Сафонової Надії Володимирівни на тему «Педагогічні інновації у спадщині вітчизняних педагогів 20-х років XX століття», представленої на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 00.01– загальна педагогіка та історія педагогіки (науковий керівник доктор педагогічних наук, професор Шапран Ольга Іллівна);
  • Ковальової Наталії Сергіївни на тему «Підготовка майбутніх учителів початкових класів до використання інноваційних технологій в естетичному вихованні школярів», представленої на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (науковий керівник доктор педагогічних наук, професор Шапран Ольга Іллівна);
  • Новак Ольги Михайлівни на тему «Формування готовності майбутнього вчителя початкових класів до застосування авторських технологій у професійній діяльності», представленої на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (науковий керівник доктор педагогічних наук, професор Шапран Ольга Іллівна);
  • Костюченко Людмили Василівни на тему «Формування готовності до майбутньої професійної діяльності вчителів початкових класів у комплексі «училище – університет», представленої на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (науковий керівник доктор педагогічних наук, професор Шапран Ольга Іллівна);
  • Мусійчук Світланм Миколаївни на тему «Формування самоефективності майбутніх лікарів ветеринарної медицини у процесі професійної підготовки», представленої на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (науковий керівник доктор педагогічних наук, професор Шапран Ольга Іллівна);
  • Демченко Анжели Вікторівни на тему «Формування педагогічної готовності майбутніх фахівців пожежно-рятувальної служби до виховної роботи у підрозділах», представленої на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (науковий керівник доктор педагогічних наук, професор Шапран Ольга Іллівна);
  • Безрукавого Руслана Володимировича на тему «Формування здоровязберігаючої компетентності у майбутніх фахівців пожежно-рятувальної служби у процесі професійної підготовки», представленої на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (науковий керівник доктор педагогічних наук, професор Шапран Ольга Іллівна);
  • Іщук Валерії Валеріївни на тему «Проектування професійної підготовки майбутніх учителів фізичного виховання на засадах контекстного навчання», представленої на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (науковий керівник доктор педагогічних наук, професор Шапран Ольга Іллівна);
  • Лауна Сергія Юрійовича на тему «Формування готовності до дослідницької діяльності в майбутніх учителів технологій у процесі професійної підготовки», представленої на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (науковий керівник доктор педагогічних наук, професор Шапран Ольга Іллівна);
  • Іващенка Андрія Володимировича на тему «Формування готовності майбутніх учителів до творчої самореалізації у позааудиторній роботі», представленої на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (науковий керівник доктор педагогічних наук, професор Шапран Ольга Іллівна);
  • Козаченко Ірини Віталіївни на тему «Інноваційні технології в системі підготовки учителів іноземних мов у Великій Британії та Україні (порівняльний аналіз)», представленої на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (науковий керівник доктор педагогічних наук, професор Шапран Ольга Іллівна);
  • Коцур Сабіни Григорівни на тему «Підготовка вчителів іноземних мов в університетах Австрії», представленої на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (науковий керівник доктор педагогічних наук, професор Шапран Ольга Іллівна);
  • Литвина Андрія Федоровича на тему «Формування технологічної культури майбутніх учителів загальнотехнічних дисциплін у процесі професійної підготовки», представленої на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (науковий керівник доктор педагогічних наук, професор Шапран Ольга Іллівна);
  • Кононенко Інни Анатоліївни на тему «Професійне становлення майбутніх учителів філологічних спеціальностей у системі вищої освіти Франції», представленої на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (науковий керівник доктор педагогічних наук, професор Шапран Ольга Іллівна);
  • Тонконог Наталії Ігорівни на тему «Формування індивідуальної стратегії освітньо-професійної діяльності у майбутніх учителів іноземних мов», представленої на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (науковий керівник доктор педагогічних наук, професор Шапран Ольга Іллівна);
  • Вихрестенко Жанни Володимирівни на тему «Формування готовності до групової навчальної діяльності майбутніх учителів початкових класів засобами технології партнерства», представленої на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (науковий керівник доктор педагогічних наук, професор Шапран Ольга Іллівна);
  • Фурси Ірини Валеріївни на тему «Формування професійної компетентності майбутніх учителів біології на основі інтеграції природничих та педагогічних дисциплін», представленої на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти(науковий керівник доктор педагогічних наук, професор Шапран Юрій Петрович);
  • Сілютіної Ірини Олександрівни на тему «Професійна підготовка вчителів іноземних мов в університетах Швеції», представленої на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (науковий керівник доктор педагогічних наук, професор Шапран Юрій Петрович);
  • Довгополої Людмили Іванівни на тему «Формування готовності майбутніх учителів біології до професійної діяльності у процесі практичної підготовки», представленої на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (науковий керівник доктор педагогічних наук, професор Шапран Юрій Петрович);
  • Шемуди Марини Григорівни на тему «Професійна підготовка майбутніх учителів іноземних мов до роботи з обдарованими дітьми», представленої на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (науковий керівник кандидат педагогічних наук, професор Розсоха Антоніна Павлівна);
  • Ковровського Ігоря Григоровича на тему «Підготовка майбутніх учителів до виховання в учнів духовно-моральних цінностей», представленої на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (науковий керівник кандидат педагогічних наук, професор Розсоха Антоніна Павлівна);
  • Багрій Іванни Петрівни на тему «Професійна підготовка майбутніх заняттєвих терапевтів в університетах Канади», представленої на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (науковий керівник кандидат педагогічних наук, професор Розсоха Антоніна Павлівна);
  • Носаченка Володимира Миколайовича на тему «Формування картографічної компетентності майбутніх учителів географії в процесі фахової підготовки», представленої на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (науковий керівник кандидат педагогічних наук, професор Розсоха Антоніна Павлівна);
  • Дудки Інни Геннадіївни на тему «Підготовка майбутніх учителів географії до організації позакласної діяльності учнів», за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (науковий керівник кандидат педагогічних наук, професор Розсоха Антоніна Павлівна);
  • Бігуна Олександра Миколайовича на тему «Педагогічна підготовка майбутніх учителів середніх шкіл у коледжах Великої Британії», представленої на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (науковий керівник кандидат педагогічних наук, професор Розсоха Антоніна Павлівна);
  • Бережного Юрія Миколайовича на тему «Педагогічні умови професійного самовдосконалення майбутніх фахівців правоохоронних органів у вищих навчальних закладах МВС України», представленої на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (науковий керівник кандидат педагогічних наук, професор Розсоха Антоніна Павлівна);
  • Кравця Михайла Володимировича на тему «Підготовка майбутніх учителів фізичної культури до краєзнавчої діяльності на засадах компетентнісного підходу», представленої на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (науковий керівник кандидат педагогічних наук, професор Розсоха Антоніна Павлівна);
  • Гойдош Надії Іванівни на тему «Підготовка майбутніх учителів іноземних мов до застосування інноваційних технологій у професійній діяльності», представленої на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (науковий керівник доктор педагогічних наук, доцент Онищенко Наталія Петрівна);
  • Скутіна Андрія Олександровича на тему «Педагогічні ідеї і наукова спадщина Дмитра Олександровича Тхоржевського (1930-2002 рр.)», представленої на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки (науковий керівник доктор педагогічних наук, доцент Онищенко Наталія Петрівна);

доктора філософії:

  • Бабченко Наталії Василівни на тему «Професійна підготовка магістрів з фізики в системі вищої освіти Республіки Польщі», представленої на здобуття ступеня доктора філософії за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки (науковий керівник: доктор педагогічних наук, професор Шапран Ольга Іллівна);
  • Плужник Оксани Василівни на тему «Підготовка вчителів початкової школи в університетах Чехії до професійної діяльності в умовах інклюзивної освіти», представленої на здобуття ступеня доктора філософії за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки (науковий керівник: доктор педагогічних наук, професор Шапран Ольга Іллівна).

 У контексті діяльності наукової школи її члени не лише планово, а й позапланово підвищують свою педагогічну майстерність шляхом участі в різноманітних всеукраїнських та міжнародних школах-семінарах, тренінгах, майстер-класах, вебінарах, проєктах, стажуваннях, зокрема в Університеті імені Масаріка, Брно (Чехія) – д.пед.н., професор О.І.Шапран; міжнародному проєкті «Модуль Жана Монне «Основи європейської проектної діяльності» за програмою Європейського союзу ERASMUS+ «EVROPEANPROJECTCULTURE» (номер проєкту 587321-ЕРР-1-2017-1-UA-EPPJMO-MODULE) – к.пед.н., професор А.П.Розсоха; зарубіжному науково-педагогічному стажуванні «Organization of educational process in the field of pedagogical and psychological sciences in Ukraine and EU countries» (Kujawska Szkoła Wyższawe Włocławku, Wloclawek, Republic of Poland) – д.пед.н., доцент Н.П.Онищенко; міжнародних вебінарах від компанії Clarivate «Web of Science Core Collection для ефективної наукової діяльності» – д.пед.н., професор Ю.П.Шапран.

Планування подальшої роботи: розширення міжнародних зв’язків із науковою спільнотою; підготовка членами наукової школи статей у наукових фахових виданнях України категорій «А», «Б», міжнародних виданнях, що входять до наукометричних баз Scopus, Web of Scienсe Core Collection; захист 5 дисертацій на здобуття ступеня доктора філософії (Д.С.Мужель, К.М.Сідіропуло, Д.К.Сідіропуло, К.В.Андрійченко, І.В.Рабчун); оновлення змісту теоретичної й практичної підготовки студентів – майбутніх учителів на основі європейських стандартів вищої педагогічної освіти; підвищення кваліфікації членів наукової школи через систематичне і періодичне стажування у провідних ЗВО і наукових установах України та за кордоном; керівництво магістерськими, бакалаврськими роботами з розробленої тематики; проведення емпіричних досліджень на базі закладів вищої освіти України з упровадження в практику роботи інноваційних педагогічних технологій; виступи з доповідями на міжнародних і всеукраїнських науково-практичних конференціях; консультативна робота з аспірантами; рецензування та опанування докторських і кандидатських дисертацій, підготовка відгуків на автореферати дисертацій; рецензування навчальних посібників; робота в редакційних колегіях збірників наукових праць.