Наукова робота кафедри педагогіки, теорії і методики початкової освіти

Викладачі кафедри педагогіки, теорії та методики початкової освіти плідно працюють над розробкою науково-дослідної теми «Професійна підготовка майбутнього фахівця початкової освіти в умовах євроінтеграції» (керівник – кандидат педагогічних наук, професор Н. В. Ігнатенко; № 0123U100577).

За результатами дослідження видаються наукові статті, посібники, монографії. Викладачі кафедри та студенти є активними учасниками наукових семінарів, вебінарів, конференцій міжнародного та всеукраїнського рівнів.

За результатами дослідження упродовж 2022 року опубліковано 13 статей, 3 посібники, 3 монографії, викладачі кафедри брали участь у  20 конференціях, в україно-фінському проєкті «Фінська підтримка реформи української школи» («Навчаємось разом»), у міжнародному онлайн-стажуванні «Університет 4.0. Цифрова трансформація». У рамках ініціативної тематики проведено Всеукраїнську науково-практичну конференцію «Початкова освіта сьогодення: проблеми та перспективи вирішення» (15 лютого 2022 р.), а також семінари та круглі столи.

Упродовж 2023 року викладачами кафедри опубліковано 6 статей категорії А, 12 статей категорії Б, 6 статей у наукових виданнях, збірниках наукових праць та журналах. У рамках ініціативної тематики проведено I Міжнародну науково-практичну конференцію «Початкова освіта сьогодення: проблеми та перспективи вирішення» (24 березня 2023 р.), а також семінари та круглі столи.

Викладачі кафедри здійснювали наукове керівництво курсовими, дипломними роботами, провели I тур Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт, а також I етап Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Тараса Шевченка. Під керівництвом викладачів кафедри написані студентські статті, тези, дипломні роботи.

Викладачами кафедри педагогіки, теорії та методики початкової освіти опубліковані наукові праці:

Статті категорії А:

  1. Васенко В. В. ACADEMIC MOBILITY OF STUDENTS IN THE CONTEXT OF EDUCATIONAL INTERNATIONALIZATION/ AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research/ 12/01-XXVI. 2022, 82 – 89 doi.org/10.33543/1301
  2. Kovtun N. (2023). The education role in the development of the information society: Progressive ideas of the world’s leading countries. Amazonia Investiga, 12(61), 33-40. https://doi.org/10.34069/AI/2023.61.01.4
  3. Ігнатенко Н. В. Conference Series: Earth and Environmental Science, Volume 1126, 2nd International Conference on Environmental Sustainability in Natural Resources Management 31/10/2022 – 01/11/2022 Riga, LatviaCitation I Mikhno et al 2023 IOP Conf. Ser.: Earth Environ. Sci. 1126 012003 DOI 10.1088/1755-1315/1126/1/012003
  4. Pankiv L., Bodrova T., Borshchenko N., Chabaiovska M., Ihnatenko N. (2023). Theoretical bases of professional culture of future specialists in accordance with global challenges of the information society. Amazonia Investiga, 12(61), 17-25. https://doi.org/10.34069/AI/2023.61.01.2
  5. Tverezovska N (Tverezovska Nina); Kubitskyi S (Kubitskyi Serhii); Dlubovska A (Dlubovska Anastasiia); Ihnatenko N (Ihnatenko Nataliia); Bodnaruk I (Bodnaruk Iryna); Lisovyi V (Lisovyi Vadym); Kuchai T (Kuchai Tetiana) Источник: INTERNATIONAL JOURNAL OF COMPUTER SCIENCE AND NETWORK SECURITY Том: 22  Выпуск: 9  Стр.: 561-568  DOI: 10.22937/IJCSNS.2022.22.9.72
  6. Liudmyla T (Liudmyla Tsymbal); Nataliia I (Nataliia Ihnatenko); Oleksandr K (Oleksandr Kovtun); Svetlana G (Svetlana Gromenkova) Features of the Development of the Global Tourism Industry in the Post-Pandemic Period. INTERNATIONAL JOURNAL OF COMPUTER SCIENCE AND NETWORK SECURITY. Том: 22 Випуск: 9. Стр.: 643-648. DOI: 10.22937/IJCSNS.2022.22.9.84

Публікації у фахових наукових виданнях України категорії Б:

  1. Ковтун Н. І., Красюк Л. В., Ягоднікова В. В. Професійні та етичні вимоги до керівника закладу освіти в умовах Нової української школи. «Наука і техніка сьогодні». Серія «Педагогіка», «Право», «Економіка», «Техніка», «Фізико-математичні науки». №7, 2022 р. С. 261-269.
  2. Ковтун Н. І., Красюк Л. В., Липчанко-Ковачик О. В. Підготовка студентів до формування літературознавчої компетентності молодших школярів. «Перспективи та інновації науки». (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»), № 9(14) 2022. С. 189-196.
  3. Опанасенко Н.І., Черненко Г. М. Академічна доброчесність як одна з вимог написання наукових робіт магістрами початкової освіти. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Збірник наукових праць. Київ: Видавничий дім «Гельветика», 2022. С. 137 – 141.
  4. Опанасенко Н.І., Черненко Г.М. Роль інтерактивних методів навчання у формуванні інноваційної компетентності майбутніх учителів закладів початкової освіти. Professional Education: Methodology, Theory and Technologies. Професійна освіта: методологія, теорія та технології: зб. наук. праць / Університет Григорія Сковороди в Переяславі. Переяслав: Домбровська Я.М., 2022. Вип. 15. 264 с. С. 207 – 224.
  5. Опанасенко Н.І., Черненко Г.М. Роль інтерактивних методів навчання у формуванні інноваційної компетентності майбутніх учителів закладів початкової освіти. Professional Education: Methodology, Theory and Technologies. Професійна освіта: методологія, теорія та технології: зб. наук. праць / Університет Григорія Сковороди в Переяславі. Переяслав: Домбровська Я.М., 2022. Вип. 15. 264 с. С. 207 – 224.
  6. Черненко Г. М. Формування професійних компетентностей у майбутніх учителів закладів початкової освіти під час вивчення дисципліни «Методика навчання інтегрованого курсу «Я досліджую світ». Acta Paedagogiсa Volynienses. Вип. 6, 2021. С. 123-129.
  7. Тамара Турчин, Тетяна Форостюк, Віталій Форостюк. Формування професійної компетентності майбутнього педагогічного працівника в умовах дуальної освіти. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицькогодержавного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, В. Ільницький, І. Зимомря]. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2022. Вип. 51. С. 694 – 702.
  8. Степаненко О. К., Форостюк Т. В., Форостюк В. О. Стан і проблеми персоналізованого навчання учнів сучасної школи. Перспективи та інновації науки. № 10 (15), 2022, с. 264 – 275.
  9. Бурдонос Людмила Іванівна, Ігнатенко Наталія Вікторівна, Ковтун Олександр Вікторович. Система управління ризиками підприємства в сучасних умовах. Журнал «Наукові інновації та передові технології» (Серія «Державне управління», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка») № 8(10) 2022 С.314-322. DOI:10.52058/2786-5274-2022-8(10)-314-322.
  10. Cherniaiev O., Ihnatenko N., Kovtun O. (2023). Strategy of directions, forms and tools of state influence on development processes of the regional business environment. Technology Audit and Production Reserves, 2(4(70), 20–23. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2023.277797.
  11. Черняєв Олександр Сергійович, Ігнатенко Наталія Вікторівна, Виноградня Віта Михайлівна. Теоретичні аспекти управління ліквідністю та платоспроможністю організації «Наука і техніка сьогодні» (Серія «Педагогіка», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Техніка», Серія «Фізико-математичні науки»)»: журнал. № 3(17) 2023. С.183-196. https://doi.org/10.52058/2786-6025-2023-3(17)-164-174.
  12. Бурдонос Л.І., Ігнатенко Н.В., Черняєв О.С. Формування і застосування системи ключових показників ефективності діяльності на підприємствах готельного бізнесу. Наукові перспективи №1(31)2023, с. 394-404 https://doi.org/10.52058/2708-7530-2023-1(31)-394-404.
  13. Васенко В., Ковтун Н., Красюк Л. (2023). Алгоритмізація предметно-перетворювальної діяльності молодших школярів на уроках дизайну і технологій. Scientia Et Societus, (3), 16 – 25. https://doi.org/10.31470/2786-6327/2023/3/16-25
  14. Васенко В. В., Красюк Л. В, Ковтун Н. І. (2023) Соціальна компетентність – одна із ключових компетентностей  здобувачів початкової освіти.  Інноваційна педагогіка. Випуск 55. Том 1 , 57-63. https://doi.org/10.32782/2663- 6085/2023/55.1.11
  15. Муковіз О., Красюк Л.,  Моцик Р. (2023). Педагогічні умови формування інформаційно-цифрової компетентності в молодших школярів на уроках інформатики. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1), 17–26. https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2023.276928
  16. Черненко Г., Опанасенко Н. (2023). Підготовка майбутніх учителів закладів початкової освіти до впровадження сучасних технологій в НУШ. Інноваційна педагогіка, 55 (3), 143-148. https://doi.org/10.32782/2663-6085/2023/55.3.29
  17. Опанасенко Н., Черненко Г. (2023). Принцип культуровідповідності у підготовці майбутніх фахівців закладу початкової освіти. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, 5 (91), 182-185. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2023.91.38
  18. Форостюк Т., Форостюк В., Калюжка Н. (2023). Формування мовленнєвої компетенції учнів початкової школи: стратегії і методи розвитку комунікаційних навичок. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»), 14(32), 468-478. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2023-14(32)-468-477.
  19. Форостюк Т., Форостюк В., Калюжка Н. (2023). Розвиток критичного мислення в учнів початкової школи: стратегії, методики та виклики для педагогів. Вісник науки та освіти (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»), 9(15). С. 732-743. https://doi.org/10.52058/2786-6165-2023-9(15)-732-742
  20. Калюжка Н. Формування математичної компетентності майбутніх фахівців початкової освіти. Інноваційна педагогіка. 54 (1). 78-81. https://doi.org/1 0.32782/2663- 6085/2022/54.1.16

Монографії:

  1. Natalia Ihnatenko. CARACTÉRISTIQUES DU SOUTIEN PSYCHOLOGIQUE ET PÉDAGOGIQUE DES ÉTUDIANTS HANDICAPÉS EN UKRAINE ET EN EUROPE Questions d’actualité sur l’éducation générale et inclusive : Monographie. Éditorial général du professeur Oleg Mykhailichenko, compilé par le professeur associé Anatoliy Martynyuk. Bo Bassen / Allemagne : LAP LAMBERT Academic Publishing, 2021 . 239c.
  2. Ihnatenko Nataliia, Yashchuk Olena, Krykun Valentyna. Professional training of future primary school teachers for the formation of students’ logical skills through media echnology. Theoretical issues of Ukrainian culture and music art. Monograph edited by prof. Oleg Mikhailychenko. Beau Bassin / Germany: LAP LAMBERT Academic Publishing. 2022. 249 р.
  3. Самойленко Н. І., Калюжка Н. С. Сучасний стан гуманізації педагогічної освіти в Україні. Prešovská univerzita v Prešove .Pedagogická fakulta VZDELÁVANIE A SPOLO Č NOS Ť VI. Medzinárodný nekonferen č ný zborník.Prešov 2021.С 338-362.
  4. Forostyuk Tatiana, Forostyuk Vitaly. Entwicklung der kognitiven Aktivität von Grundschulkindern im ukrainischen Sprachunterricht. Fragen der humanitären Hochschulbildung in der Ukraine: Monographie herausgegeben von Prof. Oleh Mikhailychenko / Beau Bassin, Deutschland / Germany: A V Akademikerverlag, 2021. S. 218. S. 50 – 111 (3 друк. арк.).
  5. Chernenko H., Opanasenko N. REFORMING THE NEW UKRAINIAN SCHOOL UNDER CONDITIONS OF PROFESSIONAL COMPETITIVENESS ON THE LABOUR MARKET // Knowledge management competence for achieving competitive advantage of professional growth and development: monograph. BA School of Business and Finance, Riga, Latvia, 2021. p. 366 (1,5 др.арк.).

Посібники:

  1. Калюжка Н. С. Етика професійного і ділового спілкування: навчально-методичний посібник. К.: ФОП Гуляєва В. М., 2022. 228 с.
  1. Опанасенко Н. І. Теорія і методика виховної роботи: навчально-методичний посібник. Київ: Гуляєва В. М., 2022. 208 с.
  2. Опанасенко Н. І. Загальні основи педагогіки: навчально-методичний посібник. Київ: Гуляєва В. М., 2021. 296 с.