Історія кафедри педагогіки, теорії і методики початкової освіти

Відлік діяльності кафедри почався з дня відкриття факультету педагогіки і методики початкового навчання (нині – педагогічного) у Переяслав-Хмельницькому філіалі Київського державного педагогічного інституту ім. О. М. Горького – з першого вересня 1986 року.

Першим завідувачем кафедри став фахівець з проблем педагогіки вищої школи та історії педагогіки, кандидат педагогічних наук, професор Мазоха Д. С. – людина з глибоким знанням розвитку початкової освіти, умінням бачити її перспективи. За період роботи кафедри її очолювали: Мазоха Д.С., Ігнатенко Н.В., Васенко В.В.

Кафедра здійснює науково-методичну роботу з учителями початкових класів міста та району. Викладачі кафедри теорії та методики початкової освіти успішно працюють над дослідженням проблем розвитку особистості учня молодшого шкільного віку. Водночас важливими напрямами дослідження кафедри є проблеми професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи до соціально-педагогічної діяльності, розвитку обдарованості учнів початкових класів та студентів, моделювання соціокультурного середовища навчального закладу, педагогіки здоров’язбереження, формування комунікативно-стратегічної компетентності педагога, підвищення рівня методологічної культури викладача та інші.

Важливим є тісний зв’язок кафедри з педагогічними коледжами, що готують молодших спеціалістів, фахівців початкової освіти. Кафедра є базою для проходження стажування викладачів педагогічних коледжів Київської області, її співробітники призначаються експертами науково-методичної комісії Міністерства освіти і науки України.

У процесі співпраці з Інститутом педагогіки АПН України широка студентська аудиторія мала змогу слухати лекції відомих їй вчених – доктора педагогічних наук, професора, дійсного члена АПН України М.С.Вашуленка, доктора педагогічних наук, професора, дійсного члена АПН України О.Я.Савченко.

Кафедра працює над актуальними проблемами педагогіки та методики початкової освіти. На сьогодні такою проблемою є професійна переорієнтація вчителя початкової школи на нову модель освіти в Україні та на нову її якість.

Систематично видається збірник наукових праць «Школа першого ступеня: теорія і практика», який внесено до переліку наукових фахових видань України з педагогічних наук.

На кафедрі працюють викладачі, головним завданням яких є поліпшення якості професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів, підвищення рівня їх загальної культури, удосконалення системи організації та проведення педагогічної (виробничої) практики студентів, поліпшення науково-дослідної роботи.