Обмінялися досвідом і збагатилися новими знаннями: відбулися «гостьові» лекції для майбутніх викладачів музичного мистецтва

Факультет мистецтва, менеджменту, педагогіки і психології > > Новини кафедри музичного мистецтва і методики навчання > Обмінялися досвідом і збагатилися новими знаннями: відбулися «гостьові» лекції для майбутніх викладачів музичного мистецтва

У п’ятницю, 13 травня 2022 року, стартували «гостьові» лекції викладачів за освітньо-професійною програмою 014 Середня освіта (Музичне мистецтво) другого (магістерського) рівня вищої освіти. Лекцію доктора педагогічних наук, професора кафедри мистецьких дисциплін і методик навчання Ірини Малашевської з теми «Інтегративні аспекти викладання музичного та образотворчого мистецтва в оздоровчо-розвивальному ракурсі» було прочитано для здобувачів освітнього рівня «магістр» спеціальності 014 Середня освіта (Музичне мистецтво) Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди.

Викладачка презентувала авторську наукову позицію у дискусійних питаннях: минуле століття – період швидкого оновлення музичної педагогіки: від учителя співів через учителя музики до вчителя мистецтв; актуалізація необхідності загально-художньої ерудиції вчителя мистецтва, формування його художньої культури; інтеграція як сторона процесу розвитку, що пов’язана з об’єднанням у ціле різнорідних частин і елементів; вплив музики та образотворчого мистецтва на настрій людини, на функціональну активність і працездатність, на весь її духовний світ; арттерапія як оздоровчо-розвивальна технологія мистецького навчання; саногенно-особистісний (оздоровчо-розвивальний) підхід до мистецького навчання: принципи, методи та прийоми.

Високий професійний рівень викладання матеріалу, використання особистісного арттерапевтичного досвіду лектора викликали інтерес у слухачів, серед яких були присутні і викладачі Харківського національного педагогічного університету, а також стейкхолдери ОПП 014 Середня освіта (Музичне мистецтво) другого (магістерського) рівня вищої освіти Університету Григорія Сковороди в Переяславі. Емоційне пожвавлення аудиторії характеризувало практичне проведення технік музичного малювання: із закритими очима, двома руками, вдвох на одному аркуші, разом на одному ватмані, малювання 9 крапок.

Також для здобувачів освітнього рівня «магістр» ОПП 014 Середня освіта (Музичне мистецтво) другого (магістерського) рівня вищої освіти Університету Григорія Сковороди в Переяславі кандидатом педагогічних наук, доцентом, доцентом кафедри мистецьких дисциплін Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка Валерією Вергуновою було проведено «гостьову» лекцію з теми «Музично-оздоровчі практики: Body Percussion». Вона сприймалася як певне продовження проблеми гармонізуючого впливу мистецтва на особистість, актуалізованої під час першої зустрічі. Викладачка конкретизувала питання основ техніки Body Percussiоn, а також створення композицій на основі даної техніки та особливостей її використання у роботі з дітьми.

Зазначимо, що характер спілкування з аудиторією, позитивний емоційний настрій викладача з Чернігова «заряджав» переяславську аудиторію здобувачів та викладачів кафедри мистецьких дисциплін і методик навчання, присутніх на занятті, і викликав потребу подальшого творчого спілкування між університетами у площині професійної підготовки майбутніх вчителів музичного мистецтва.

Зустріч здобувачів освітнього рівня «магістр» ОПП 014 Середня освіта (Музичне мистецтво) другого (магістерського) рівня вищої освіти та викладачів Університету Григорія Сковороди в Переяславі з кандидатом педагогічних наук, доцентом, доцентом кафедри мистецьких дисциплін Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка Олександром Солдатенком була присвячена тематиці інформатизації суспільства в аспекті інформаційних технологій в професійній діяльності педагога. Викладач зацікавив аудиторію яскравістю та логічністю презентації, дискусійністю звернення до аудиторії та різнобарвністю прийомів активізації її уваги, спрямуванням матеріалу на професіограму вчителя музичного мистецтва.

Таким чином, здобутий на «гостьових» лекціях студентами Університету Григорія Сковороди в Переяславі новий досвід форми академічної мобільності викладачів збагатив їх не тільки новими компетентностями, а й сприяв подальшому розвитку інтересу до різних ракурсів спільних для університетів освітніх компонентів.

Пресцентр факультету педагогічної освіти, менеджменту і мистецтва

Категорії